LLU matemātiķi plāno sadarbību ar universitāti no Somijas
Apzinoties LLU atbildību mūžizglītības attīstībā un izvērtējot iespējas sniegt ieguldījumu NAP2020 mērķu sasniegšanā, proti, līdz 2030. gadam nodrošināt, ka visi jaunieši un ievērojama daļa pieaugušo apgūst rēķinātprasmi, Matemātikas katedras lektore-pētniece Anna Vintere ceturtdien, 26. janvārī, piedalījās pieredzes apmaiņas seminārā par mācīšanās stratēģijām studentiem ar vājām personīgo finanšu plānošanas prasmēm, kas notika Helsinkos, Diakonijas Lietišķo zinātņu universitātē (Somija).
Finanšu plānošanas prasmju pamatkomponents ir rēķinātprasme, tāpēc tika apzināts semināra dalībvalstu viedoklis par tām matemātikas pamatprasmēm, kas nepieciešamas ikdienas dzīvē, lai sekmīgi plānotu un vadītu savas finanses.
Iepazīstoties ar visbiežāk lietotajām mācību stratēģijām un izvērtējot situāciju Baltijas valstīs un Somijā, semināra dalībnieki apzināja turpmākos sadarbības virzienus studentu prasmju sekmēšanai. Kā tuvākais mērķis tika noteikts izveidot kopīgu projektu Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas ietvaros. Projekta ideja – izveidot mobilās aplikācijas – simulācijas spēles rēķinātprasmju un finanšu pratības sekmēšanai. Projekta koordinators - Diakonijas Lietišķo zinātņu universitātei, kurai ir liela pieredze šajā jomā. Atsaucoties uz pētījumu, kas veikts Nordplus projekta “Mācīšanās stratēģijas studentiem ar vājām personīgo finanšu plānošanas prasmēm” ietvaros, lietuviešu kolēģi aktualizēja jautājumu par finanšu pratību jauniešiem no sociālās atstumtības riska grupām, piedāvājot kopīgi risināt problēmas Nordplus Horizontālās programmas ietvaros.
Savukārt LLU varētu iniciēt projektu Erasmus+ stratēģiskās partnerības augstākajā izglītībā ietvaros par augstskolu absolventu gatavību personīgo finanšu plānošanai un vadīšanai, projekta ietvaros apzinot esošajās studiju programmās ietverto zināšanu un prasmju kopumu, kas sekmē ne tikai jauno speciālistu profesionalitāti, bet arī sniedz ieguldījumu personīgās karjeras, t.sk. finanšu, plānošanā un vadīšanā, kā arī, apkopojot partneruniversitāšu pieredzi, izveidot tā saukto “obligāto minimumu”, kas būtu ietverams ikvienā augstākās izglītības programmā. LLU atbildība - projekta koordinēšana, pētījuma koordinēšana un to matemātikas kompetenču noteikšana, kas nepieciešamas sekmīgai personīgo finanšu plānošanai un vadīšanai.
"Neraugoties uz LLU un Diakonijas Lietišķo zinātņu universitātes studiju virzienu atšķirību, ir iespējama sadarbība un dalīšanās pieredzē vairākos studiju procesa organizācijas jautājumos. LLU Akadēmiskajā konferencē izvirzīto jautājumu kontekstā jāatzīmē, ka Diakonijas Lietišķo zinātņu universitāte darbojas globāli un viņiem ir liela starptautiskā pieredze. Viņi lepojas ar lietojām jaunajām mācību tehnoloģijām un īpaši artā saukto jaukto apmācību jeb blended learning, organizējot atbalstu studentiem ar dažādu izglītības līmeni un daudzveidīgām vajadzībām. Tādējādi, lai pilnveidotu matemātikas studijas LLU nepilna laika studentiem, Nordplus Augstākās izglītības programmas ietvaros plānots organizēt Matemātikas katedras pasniedzēju vizīti uz Diakonijas Lietišķo zinātņu universitāti ar mērķi izzināt jauktās apmācības jeb blended learning didaktiskos, organizatoriskos un arī tehnoloģiskos aspektus. Savukārt somu kolēģiem būtu interese ierasties LLU un izzināt mācību platformas Moodle nianses, kas būtu viņiem jāņem vērā pārejot uz šo platformu,” pēc tikšanās stāsta lektore Anna Vintere.
Seminārā piedalījās arī mācībspēki no Klaipēdas Valsts Lietišķo zinātņu universitāte (Lietuva) un Tallinas Tehnoloģiju universitātes (Igaunija).